יום חמישי, 16 ביולי 2015

פילאטיס מכשירים  - לא מה שחשבתם


אחרי הרבה שנים של חדר כושר, ריצות, ספינינג, TRX, קרוספיט, שיעורי עיצוב ואינטרוולים החלטתי להישכב על מיטת הפילאטיס ולהתחיל לתרגל.

מיטת הפילאטיס יושבת על שלדה עם מסילת סליידר שנעה קדימה ואחורה באופן חלק למדי, בסוף המיטה מחוברות רצועות בעזרתן ניתן להניע את המיטה קדימה ואחורה וכמובן לאמן את השרירים השונים.

למיטת הפילאטיס קפיצים בעזרתם ניתן לווסת את העומס ורמת הקושי, כייאה למעמדי כמאמן כושר וספורטאי מחונן חיברתי את כל הקפיצים, המדריכה כמובן החמיאה לרגליים השריריות שלי אבל המליצה לחבר כמו כולם 2 קפיצים מתוך החמישה מקסימום 3.

האימון התחיל בחימום קל- סיבובי כתפיים, חישוק פילאטיס, הרמות אגן, לא משהו שלא עשיתי ועד לכאן הכל הלך לי דיי חלק, בתום החימום התחיל החלק העיקרי, נשכבתי על המיטה רגליים מחוברות לרצועות ויאאלה מתחילים.

בחלק העיקרי הרגליים עולות למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, דוחפות, מושכות ותוך כדי לוחצות את חישוק הפילאטיס, בלי לשים לב התחלתי להזיע כמו באימון ספינינג, לפתע שמתי לב ששרירי הרגליים שלי מתחילים ממש לרעוד התחלתי לשאול את עצמי הלו מה קורה פה??? זה אני, רק אתמול עשיתי  סקוואט עם 100 קילו , האמת שפה כבר התחלתי להבין פילאטיס מכשירים זה ממש לא מה שחשבתי.

אחרי מספר תרגילים עם הרצועות עברנו למתיחות על המיטה, השלב הזה באימון הבהיר לי בצורה חד משמעית שאני ממש לא גמיש כמו שאני חושב ושהגיע הזמן להקפיד לעשות זאת לעיתים תקופות יותר, על חשיבות המתיחות- פעם הבאה.

לסיכום אז יכול להיות שאני רץ חצי מרתון בשעה וחצי ועושה שני שיעורי ספינינג רצוף על בסיס יומי אבל במבחן התוצאה , פילאטיס מכשירים מביא גוון שונה של אימון עם התמקדות בשרירי הקור והיציבה. בשורה התחתונה – שבוע הבא אותו מקום אותה שעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה